Hello, It's Nice To Meet You

Hello, It's Nice To Meet You

Thursday 1 May 2014

Don't be humble anymore

不要再卑微了
不要再搞砸自己了
总是体贴的为他人着想但是又不要尽全力
别人当然很自然的拿了就走
怎么会成为那个保护自己的人

怎么高三了,却没了当初的自己。
别人的生活越过越精彩,
我的生活怎么越过越迷茫。
走过图书馆很羡慕成群的读书伴儿;
走过咖啡厅很羡慕与闺友打交道;
走过球场街道羡慕有人陪着流汗;
坐在课室很羡慕吱吱不停的吵声;
流泪的时候羡慕有人把自己抱入怀里呵护;
家长日时多希望有人陪我逛校园;
别人这样的生活越来越充实,
我我却越过越空虚。
怎么了?伴我的伴儿们离开了吗?
还是我又在丢失了自己。

我总爱看日落,
因为那是坏的东西要消失的象征,
新的一天新的心情要来了。
可是,现在看在眼里的日落时灰色的。
像是迎不来蓝天白云的乌黑。

Maybe I am stubborn on something
But I clearly know what I am doing
I want freedom, but I had
I want concern, but I had
I want left, but I can’t
Am I too naïve?
Always think this world is peace for me
When I met someone who hurt me
I felt like so pain
Like I was suffering
shouldn't too care about
How people thought of me;
shouldn't stand at there
Do not move anymore.
I’m 18.
How dare am I still a little girl.
I should be an adult
Can take good care to myself.
But can I stay flighty?
I still hope to get others loving and caring,
Instead I also can love and care others.

No comments: